درخواست دانشگاه پزشکی کلوژ ناپوکا و معیارها و روش پذیرش بر اساس برنامه تحصیلی پزشکی متفاوت است: تحصیلات پزشکی اول یا انتقالی، تحصیلات رزیدنتی یا دکترا، برنامه های کارشناسی یا فارغ التحصیلان، دوره مقدماتی برای تحصیل پزشکی و غیره.

دانشگاه پزشکی کلوژ ناپوکا در دانشکده‌هایی سازماندهی شده است که دوره‌های پزشکی را به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی به انتخاب دانشجو و با تعداد صندلی‌های موجود ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که تمام تحصیلات پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی به زبان رومانیایی انجام می شود. کسانی که به زبان رومانیایی صحبت نمی کنند باید ابتدا دوره مقدماتی یک ساله زبان رومانیایی را دنبال کنند.

دانشگاه پزشکی کلوژ ناپوکا فرآیند بولونیا را مطابق با راهنمای مطالعه سیستم اروپایی اعتبارات قابل انتقال (ECTS) اعمال می‌کند، ECTS و مکمل دیپلم از سال‌ها قبل با موفقیت معرفی شده‌اند، و مانند تمام دیپلم‌های دانشگاه‌های معتبر EEA، دیپلم‌های کلوژ دانشگاه پزشکی، در سطح اروپا تایید شده است.

دانشکده های پزشکی دانشگاه کلوژ ناپوکا دارای 3 دانشکده است: دانشکده پزشکی عمومی، دانشکده پزشکی دندانپزشکی و دانشکده داروسازی.

همه چیز را در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا، بدانید.

دانشکده پزشکی کلوژ ناپوکا

دانشکده پزشکی کلوژ ناپوکا 6 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی را ارائه می دهد، برخی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی، برخی دیگر فقط در رومانی، و تعداد زیادی فرصت های تخصصی از طریق رزیدنتی، تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکترا.

برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی

برای دریافت پاسخ سوال چگونه مدرک پزشکی عمومی در انگلیس را دریافت کنیم؟ ، بر روی لینک سوال کلیک کنید.

• پزشکی با معادل 360 ECTS: مدرک تحصیلات تکمیلی پزشکی (دکتر - پزشک)، 6 سال تحصیل در دانشگاه.

• مامایی – 240 ECTS – مدرک تحصیلات تکمیلی مامایی، 4 سال تحصیل در دانشگاه.

• پرستاری – 240 ECTS – مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته پرستاری (پرستار مدرک دانشگاهی)، تحصیلات دانشگاهی 4 ساله.

• رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی – 180 ECTS – مدرک تحصیلات تکمیلی رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی (دستیار رادیولوژی و تصویربرداری)، تحصیلات دانشگاهی 3 ساله.

• آزمایشگاه بالینی – 180 ECTS – دیپلم دستیار آزمایشگاه بالینی، تحصیلات دانشگاهی 3 ساله.

• بالنیو فیزیوکینزیوتراپی و توانبخشی – 180 ECTS – دیپلم دستیار توانبخشی و فیزیو فیزیوتراپی، تحصیلات دانشگاهی 3 ساله.

برنامه های تحصیلات تکمیلی پزشکی

همچنین در زمینه تحصیل در مقاطع تکمیلی رشتۀ پرستاری در انگلیس، بیشتر بدانید.

دانشگاه پزشکی کلوژ ناپوکا، دانشکده پزشکی یازده، یک ساله یا دو ساله، برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

با توجه به اینکه رشته های پزشکی طولانی مدت است و دوره های کارشناسی ارشد در 6 دوره عادی سال تحصیلی ادغام شده است، کلیه فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی می توانند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در مقطع دکتری ثبت نام کنند.

آموزش متخصصان در رشته های پزشکی، از طریق برنامه های دستیاری (3 تا 7 ساله)، مؤلفه مهمی از مأموریت دانشکده است. پذیرش در اقامتگاه از طریق آزمون رقابت پذیرش برای همه نامزدهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و ارزیابی درخواست پرونده برای همه متقاضیان خارج از منطقه اقتصادی اروپا انجام می شود.

دانشکده دندانپزشکی کلوژ ناپوکا

دانشکده دندانپزشکی کلوژ ناپوکا 2 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارائه می دهد، برخی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی، برخی دیگر فقط در رومانی، و تعداد زیادی فرصت های تخصصی از طریق رزیدنتی، تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکترا.